Elke dag starten 20 jonge ondernemers een nieuwe webshop


Ondernemingsdrang is goed verdeeld onder jongeren: elke dag schrijven 20 jongeren zich in bij de Kamer van Koophandel (KvK) om webwinkelier te worden. Dit resulteert in een aanwas van 1.885 nieuwe webwinkeliers dit jaar (2019) tussen de leeftijd van 20-24.

Ook tieners beginnen webshops

Bij deze categorie van begin twintigers kunnen we ook nog eens de ondernemende tienercategorie optellen. Gemiddeld worden er dagelijks c. 10 webshops geopend door pubers. Deze jongeren zijn tussen de 13 en 18 jaar oud. 78% van de puberende ondernemers zijn jongens en vooral het starten van een webshop in de kledingbranche is populair.  

Redenen voor de groei van jonge webwinkeliers

De reden voor deze opmars in het webwinkelierschap is volgens KvK te danken aan de vergrote aandacht voor ondernemerschap in het onderwijs. Ook is er een toename in het lef, nieuwsgierigheid en eigenwijsheid dat onder de jongeren verdeeld is. Dit gecombineerd met de mogelijkheden dat het internet en social media met zich meebrengen zorgt voor het groeiende bestand van jonge online ondernemers.

 

bron | 18-06-2019